We hebben het al vaak genoeg gehad over SEO, het hoog scoren in Google’s zoekresultaten door middel van zoekwoorden te gebruiken en veel content te schrijven. Dit is een manier om hoog in Google te scoren. De andere manier is om betaalde advertenties te kopen om zo bovenaan in Google te komen. Je bent ze hoogstwaarschijnlijk wel een keer eerder tegengekomen. Bijvoorbeeld als je in Google zoekt naar Linkbuilding pakketten zijn de eerste vier resultaten betaalde promotie. Dit kan je zien omdat er groot advertentie naast de titel staat.
De voordelen van SEA
Het doel van zoekmachine adverteren (SEA) is om zo hoog en prominent zichtbaar in Google’s zoekmachine te komen. Als je adverteert, sta je hoger in de zoekmachines dan als je je zou richten op SEO. Het is tegenwoordig moeilijker geworden om via SEO te ranken, dit komt omdat er meer concurrentie is en steeds meer concurrentie bij komt. Tegenwoordig ben je haast verplicht om je ook te richten op adverteren om hoog te kunnen ranken.
Een paar voordelen en redenen waarom jij je moet gaan richten op SEA zijn als volgt;
1. De mensen die zoeken op het zoekwoord waarop jij adverteert, hebben al een koopintentie. Ze zijn opzoek om een product of service te kopen.
2. Je hebt controle over je budget en hoeveel je aan een campagne besteed. Daarnaast betaal je niet voor hoevaak je advertentie wordt vertoond, maar op hoeveel mensen ook werkelijk op je link klikken.
3. In vergelijking met SEO, waar je veel tijd in moet steken om organisch te kunnen ranken heb je met SEA gelijk resultaat. Dit komt omdat je (zelfs met nieuwe websites) gelijk bovenaan de resultaten staat.
Wat is beter SEO of SEA?
Zowel SEO en SEA hebben ieders zijn eigen voordelen, er is niet een beter dan de ander. Afhankelijk van je bedrijf kan het een optie zijn om deze twee te combineren omdat ze elkaar aanvullen. Via jouw SEA weet je of jouw zoekwoorden effect hebben, daarop kan je weer inspelen via de SEO. Vergeet niet, het resultaat dat je wilt hebben zijn mensen die ook werkelijk jouw product en service kopen. Hoge bezoekersaantallen zijn leuk, maar niet als ze niks met jouw producten doen!
0 reacties