Inmiddels zijn we bijna aan het einde van januari 2023. Een mooi moment om terug te kijken naar het afgelopen jaar en natuurlijk de vooruitzichten voor 2023.
Als we terugkijken naar 2022, staat bij ons allen vers in het geheugen dat de Google Core Update van december behoorlijk wat teweeg heeft gebracht. Deze update heeft in de online marketingwereld aardig wat reuring veroorzaakt. Niet alleen werd deze update wereldwijd doorgevoerd, ook wordt er nu gebruik gemaakt van een bot genaamd SpamBrain.
Volgens Google zou deze update ongeveer twee weken in beslag nemen. Helaas heeft deze update iets langer geduurd. Op 12 januari is deze update officieel afgerond. Dus eigenlijk heeft de update in zijn geheel bijna één maand geduurd. Nu kunnen we dus de eventuele schade bekijken, mocht dit aanwezig zijn.
De economie leek aan te trekken
2022 begon vrij optimistisch, gezien dat we in gedachten hadden dat corona definitief achterbleef in 2021. We konden ons dus weer richten op een fris en succesvol nieuw jaar. De beurzen dachten hier daarentegen wel anders over. Dit omdat de angst op de financiële markt nog steeds aanwezig was. Nu in 2023 lijkt dit er een stuk beter uit te zien.
2023, een nieuw jaar met nieuwe kansen!
Het nieuwe jaar betekent vaak ook voor iedereen nieuwe kansen. Laten we dit dan ook met beide handen aanpakken om succes te boeken! Met name in de online marketingwereld staat dit bovenaan het lijstje, nietwaar? Maar waar moet je eigenlijk op letten wanneer je bezig gaat met online marketing?
Zorg voor relevante content die gelezen wordt
Bij het inrichten van een website zul je als eerste denken aan het schrijven van pakkende en relevante informatie. Is dit al even geleden dat je dit hebt gedaan? Maak dan voor jezelf een taak aan om de content op de pagina’s te verversen met nieuwe inhoud. Niets leest prettiger voor een bezoeker dan wanneer de content up to date is.
Let op relevante backlinks
Ook in 2023 blijven we ons richten op het stukje linkbuilding. Hiermee creëer je toch het beter gevonden worden op het internet. Aangezien dit nog steeds effect heeft, zullen we ons hiermee bezig blijven houden. Maar let er wel op dat je kwaliteit backlinks plaatst die relevant zijn voor jouw eigen onderneming. Je wilt immers toch gevonden worden met een mooi linkprofiel. Zorg er dus voor dat jouw backlinks relevant zijn en waarde bevatten.
SEA wordt met de dag interessanter
Waar we momenteel nog merendeels in SEO blijven hangen, zien we toch een stijging van SEA. Men heeft het besef dat je via SEA sneller conversies kunt behalen. Wel zal je rekening moeten houden met de CPC. Wees verstandig en schakel hiervoor een SEA-expert in. Vaak weten zij dit snel en professioneel in te stellen, zodat de CPC ook daadwerkelijk betaalbaar blijft.
Conversies verbeteren
Uiteraard zijn er tal van mogelijkheden waarmee je resultaten kunt behalen op het internet. Denk hierbij aan adverteren op social media of via Google zelf. Maar ook het stukje linkbuilding is nog niet verdwenen. Al zal je eerst moeten kijken wat jouw strategie is voor het nieuwe jaar. Is dit bij jou bekend? Dan kun je verder kijken naar hoe je online jouw conversies kunt verbeteren.
Ga gemotiveerd het nieuwe jaar in!
Ben jij er klaar voor om jouw conversies te verbeteren door middel van SEO of SEA? Maak dan gebruik van de diensten die je op deze website kunt vinden.
0 reacties