Met de technologie van tegenwoordig beschikt iedereen over een mobiele telefoon, laptop en noem het maar op. Vaak kijk je hierop naar jouw Facebook, Instagram en wellicht LinkedIn. Echter zijn er weinig mensen actief mee bezig met hun eigen onderneming. Zonde want op social media kan je uiteraard gerust jouw bedrijf promoten. Maar hoe doe je dit eigenlijk? Bovendien de hamvraag; waar moet je op letten wanneer je dit in gaat zetten?
Adverteren op social media is zeer interessant!
Nu zal je niet direct een advertentie online kunnen zetten en hier direct conversie uithalen. Logisch, je zult als eerste jouw doelgroep moeten weten alvorens je hiermee aan de slag gaat. Bovendien is het van belang om te weten waarmee je wilt gaan adverteren. Zoek je bijvoorbeeld een manier om jouw product onder de aandacht te brengen? Of wil je graag meer conversie op jouw website? Kortom, een doelgroep bepalen en weten wat je wilt adverteren is de eerste stap.
Nu weet je ondertussen wat jouw doelgroep is en waarmee jij wilt adverteren. Tijd om social media eens goed te inspecteren. Wanneer bijvoorbeeld jouw doelgroep actief is op Facebook, dan is de keuze makkelijk waar jij het beste kunt starten met adverteren. Het prettige van Facebook is dat je onbeperkt vooruit kunt plannen met berichten plaatsen. Vooruit plannen is zeer aan te raden. Maar doe dit met een maximum van vier weken. Zo kan je goed inspelen op bepaalde thema’s per jaar zoals kerst en andere dagen.
Met name de webshops doen het erg goed op Facebook en Instagram. B2B bedrijven halen meer resultaten uit LinkedIn en YouTube.
Social media adverteren versus SEO?
Je wilt snel resultaten zien door gebruik te maken van social media kanalen. Jij als ondernemer zijnde kan bijvoorbeeld op Facebook een bedrijfspagina aanmaken. Erg leuk om hier likes en activiteit op te hebben. Maar in feite doet het verder niks. Hiervoor kan je betaalde advertenties online zetten om de verkoop te optimaliseren. Want zeg nou zelf, ook jij wilt online meer dan genoeg resultaten zien toch?
De investering voor social media adverteren ligt beduidend hoger dan wanneer je SEO gaat doen. Bovendien verschilt het in de kosten wanneer je een specifiek doelgroep hebt. Wanneer je wilt gaan adverteren, dan komen er CPC bij kijken. Deze kosten per kliks verschillen qua niche waarin jij je bevind. Let er dus goed op dat het budget klopt wat je die dag wilt gaan investeren om meer conversie te realiseren.
Adverteren op social media zorgt direct voor meer bezoekers op jouw website of webshop. Erg prettig wanneer je snel resultaten wilt zien qua bezoekers en hopelijk conversies. Continu blijven onderzoeken of dat jouw doelgroep goed is ingesteld wordt wel aangeraden. Helemaal wanneer je net gestart bent met het adverteren op social media.
Adverteren in combinatie met SEO?
Investeren in jouw website of webshop levert uiteindelijk gewenste resultaten. Logisch dat je in het begin veel bezig bent met investeren. Echter is het wel de bedoeling dat je hier uiteindelijk van kunt profiteren. Een advertentie publiceren op social media geeft vaak direct effect. Maar door SEO in te zetten zal je hier op langdurige basis van profiteren. Backlinks worden namelijk vrijwel altijd permanent geplaatst. Als jij jouw profiel goed optimaliseert qua online vindbaarheid zal je merken dat SEO op een gegeven moment ook effect geeft. Combinatie maken met adverteren is dan ook zeer zeker aan te raden. Alhoewel je met SEO iets minder hoeft te investeren. Daarentegen duurt SEO wel langer om resultaten te zien dan wanneer je meteen kiest voor adverteren.
Voor wie al actief is op het gebied van adverteren op social media weet als geen ander dat het effect geeft. Het belangrijkste hiervan is om te weten waarom je dit doet en wat je precies wilt bereiken. Succes met het boeken van resultaten op social media en ervaar het gemak hiervan!
0 reacties