Archieven

SEO tip 1: Zijn jouw zoektermen nog wel relevant?


Vaak denkt men dat de zoektermen die toen die tijd zijn gebruikt nog steeds van toepassing is. Maar heb jij jezelf hierin al wel eens verdiept dat er wellicht andere interessante zoektermen te vinden is? Houdt diverse tools goed in de gaten om te achterhalen of dat het nog wel relevant is om jouw focus hierop te houden. Een vernieuwing is altijd interessant om hier eens naar te kijken.


SEO tip 2: Zorg voor inhoudelijke informatie op de pagina

Het blijft van belang dat een pagina genoeg informatie moet bevatten over het product of de dienst wat je aanbiedt. Vergeet hierbij niet dat de informatie ook SEO vriendelijk geschreven moet worden. Door gebruik te maken van de zoektermen uit tip 1 in de content zal de pagina ook sneller worden geïndexeerd. Let er tevens ook op dat een pagina minimaal 350 woorden dient te bevatten. Hoe langer jouw content is, des te meer speling je hierin moet hebben. Zorg dus voor meer alinea’s en werk met afbeeldingen. Houdt het wel informatief en interessant!
Wil jij weten of je genoeg content hebt op je website om te ranken?

Klik dan hier voor een gratis “SEO website scan”


SEO tip 3: Maak gebruik van pakkende titels


Een flinke lap tekst is voor niemand interessant om dit te lezen. Vaak kiest men ervoor om te stoppen met lezen en het elders op te gaan zoeken. Zonde want hierdoor is jouw bounce rating behoorlijk hoog. Advies is dan ook om voor de hoofdtitel de H1-tag te geven en de subtitels een H2, H3 en zelfs een H4-tag te geven. Zou hou je het voor de lezers interessant en zullen zij de informatie lezen met wat er vermeld staat. Om de informatie ook voor Google vriendelijk te houden is het zeer aan te raden dat jouw belangrijke zoektermen terug komen in de tekst. Let er wel op dat de titels niet te lang worden!

Gratis stockfoto met .elektronisch, ai, balpen


SEO tip 4: Schrijf interessante inhoud


Een fietsenmaker zal graag zijn kennis willen delen op de website. De broodjeszaak om de hoek wil graag meer verkopen realiseren. Erg leuk allemaal, maar totaal niet ideaal om dit als informatie op een website te hebben staan. Je zou er dan voor kunnen kiezen om puur informatie te delen omtrent jouw product of dienst. Schrijf dus specifiek over een doel wat jij denkt waar jouw bezoekers naar zullen zoeken. Klim dus in de pen en denk na als bezoeker wat jij wilt lezen.


SEO tip 5: Zorg voor een duidelijke meta description


Als bezoeker zijnde zoek je voornamelijk via Google een bedrijf of product. Ondernemers die hun website online hebben staan worden hier vervolgens getoond. Als bezoeker zijnde krijg je een eerste indruk zodra er resultaten getoond worden in Google. Hier wordt het bedrijf vermeld met een korte omschrijving. Deze omschrijving wordt ook wel de meta description genoemd. Erg belangrijk om dit op de juiste manier ingesteld te hebben. Doe je dit niet, dan zal Google zelf de eerste paar tekens van jouw website laten zien en dat ziet er niet altijd netjes uit. Let dus goed op jouw meta of dat dit correct staat ingesteld.


SEO tip 6: Het gebruiken van zoektermen in jouw tekst


In tip 1 gaf ik aan dat het hebben van relevante zoektermen belangrijk is om hierop gevonden te worden. Maar je zult het dan wel moeten vermelden op jouw website. Zorg er dus voor dat de content op de website ook serieus is aangevuld met zoektermen. Gooi niet “zomaar” iets op de website qua zoektermen, maar besteedt hier de nodige aandacht aan. Zo zal je merken dat de zoektermen niet eens opvallen bij de lezers, maar jij wel beter wordt geïndexeerd in Google.


SEO tip 7: Werk met creatieve afbeeldingen of video’s


Nu heb je ondertussen de website al gevuld met informatie om te delen. Erg leuk, maar een pagina die alleen maar gevuld is met content wordt nooit volledig gelezen. Met zit hier niet op te wachten en verliest snel zijn of haar concentratie. Afwisselen met een relevante afbeelding of video blijft men vaker op de betreffende pagina. Let er wel op dat dit rechtsvrije afbeeldingen of video’s zijn. Advies is dan ook om het zelf te ontwerpen of het door een professional te laten doen. Zij weten immers waarop gelet moet worden om een pakkende afbeelding of video te maken.


SEO tip 8: Vergeet de mobiele gebruikers niet!


Steeds meer mensen zoeken massaal met hun mobiele telefoon op het internet. Hierdoor is het zeer van belang om ervoor te zorgen dat jouw website ook mobiel vriendelijk is ingesteld. Je zit er immers niet op te wachten dat jouw website maar voor de helft wordt getoond toch? Bovendien willen de bezoekers ook duidelijk de informatie kunnen lezen op hun mobiele telefoon. Online zijn er genoeg tools te vinden waarmee je dit kunt controleren.


SEO tip 9: Registreren jouw onderneming bij Google Mijn bedrijf


De website staat online, tijd om meer bekendheid te creëren. Maar hoe kan je dat realiseren? Bovendien wil je snel resultaten zien waardoor jij meer verkopen gaat krijgen. Door jouw bedrijfsgegevens door te geven aan Google word je ook mooier getoond in Google. Een profiel aanmaken duurt slechts enkele minuten en zal effectief zijn voor de lokale zoekopdrachten.


SEO tip 10: Maak gebruik van social media

 

Gratis stockfoto met advertenties, adverteren, app

Natuurlijk is niet ieder product of dienst ideaal om dit te posten op social media. Maar het is wel zeer aantrekkelijk om dit te overwegen! Maak bijvoorbeeld op Facebook een zakelijk account aan en vul de pagina met interessante weetjes en tips. Vergeet niet om tussendoor een aantrekkelijke actie aan te bieden! Laat mensen bijvoorbeeld jouw pagina liken en delen. Of verwijs ze naar jouw website om daar acties op te vermelden. Je zult zien dat je hierdoor veel meer bereik zult krijgen. Vaak worden de echte zakelijke bedrijven zoals een administratiekantoor niet getoond op Facebook. Dit komt omdat het meer richting het zakelijk segment gaat. Advies is om daarvoor LinkedIn in te schakelen.


SEO tip 11: Let op de laadsnelheid van de website


De website is “gevuld” en klaar om gepresenteerd te worden online. Door de hoeveelheid afbeeldingen of video’s is de laadsnelheid drastisch omhoog geschoten. Zo erg dat het (te) lang duurt alvorens er iets getoond wordt. Je begrijpt natuurlijk wel dat men hier niet op gaat wachten. Zij zullen vervolgens ervoor kiezen om het elders te zoeken. Dit resulteert in een verloren bezoeker en dat kan je voorkomen. Zorg er dus voor dat jouw laadsnelheid van de website minimaal is. Het liefst onder de 1 seconden! Hiervoor zijn er diverse tools beschikbaar waaronder GTmetrix.com waar jij jouw website kunt controleren. Dit is kosteloos en zeer belangrijk.


SEO tip 12: Zorg voor inkomende links naar jouw website


Nu heb je de website zo goed als gereed om het te presenteren op het internet. Maar je merkt al snel dat er vrijwel geen bezoekers zijn. Zonde, je bent er immers trots op. Ga dus op zoek naar een mogelijkheid om links op te kunnen plaatsen. Denk hierbij aan je eigen social media platform zoals Facebook. Als jij namelijk op jouw eigen profiel een link plaatst naar jouw website, dan is de kans groot dat het wordt gedeeld. Niet alleen creëer jij hiermee backlinks naar de website, maar ook geïnteresseerden die een kijkje komen nemen. Uiteindelijk kan je het proces verbeteren door linkbuilding uit te voeren. Echter kiest men er in het begin hier nog niet voor. Zij willen graag resultaten zien zónder linkbuilding uit te moeten voeren.


SEO tip 13: Ben jij meer gericht op lokaal ondernemen?


De bakker om de hoek zit er natuurlijk niet op te wachten om in het gehele land gevonden te worden. Natuurlijk is dat erg leuk en zeer interessant, maar het heeft geen toegevoegde waarde voor de bakker. Bedenk dus zelf eerst goed wat voor een onderneming je hebt alvorens je aan de slag gaat met SEO. Wil jij graag gevonden worden op bijvoorbeeld bakker Nijmegen? Verdiep je dan in de lokale SEO. Hiermee behaal je sneller resultaat en zal je niet direct landelijk gevonden worden.


SEO tip 14: Ga bloggen!

Gratis stockfoto met aanpak, blog, dienst


Niets is interessanter wanneer er een actieve blogpost geplaatst wordt op de website zelf. Men leest dit graag zodat zij de nieuwste updates weten. Maar hoe maak je eigenlijk een blogbericht? Bovendien de hamvraag; wat ga je erin zetten om het interessant te houden? Als eerste is het van belang om ervoor te zorgen dat het boeiend blijft met wat jij schrijft. Wissel af met informatie, enthousiasme en humor. Alleen dan blijft het boeiend en zal je zien dat hier meer activiteit uitkomt. Vergeet natuurlijk de afbeeldingen niet, die zijn immers net zo belangrijk!


SEO tip 15: Zorg voor interactie op de website


Een portfolio waar men doorheen kunt bladeren. Video waarop geklikt moet worden om het te lezen. Of toch een presentatie die je met trots gemaakt hebt? Dit zijn al drie aspecten wat ervoor zal zorgen dat men actie moet uitvoeren om het te kunnen zien of lezen. Het belangrijkste van allemaal is toch wel dat ze lang op jouw betreffende pagina blijft. Google zal dit uiteindelijk opmerken waardoor jouw pagina als positief wordt gezien. Maak het de bezoeker niet te lastig want dan zullen zij het uiteindelijk elders gaan zoeken.


SEO tip 16: Duidelijke buttons gebruiken


Ongeacht of dat je een website kijkt via jouw telefoon of de laptop, het blijft belangrijk om de bekende “call to action” buttons kenbaar te maken. Men wil het liefst direct contact opnemen zonder hier al te veel moeite voor te moeten doen. Bedenk dus goed wat je op de pagina gaat zetten en zorg ervoor dat er geen zoektocht nodig is om contact op te kunnen nemen.


SEO tip 17: Win kennis op het gebied van SEO


Online zijn er onwijs veel tips en informatie te vinden waar je van kunt leren. De meeste SEO werkzaamheden kan je dan ook gerust zelf uitvoeren. Natuurlijk zijn er genoeg specialisten die het graag voor je overnemen. Wel zo prettig om te weten dat jouw online vindbaarheid verbeterd wordt en dat jij de focus kan leggen op het ondernemen zelf!
Besteed jij het liever uit aan een specialist op dit gebied? Neem dan gerust contact met ons op en wij voeren dit met plezier uit voor je!

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Archieven