Als ondernemer moet je ervoor zorgen dat je constant nieuwe klanten genereerd. Er zijn verschillende manieren waarop dit gedaan kan worden. Denk maar bijvoorbeeld aan kanalen zoals Facebook, Instagram en zelfs TikTok! Een kanaal waar verassend genoeg niet veel aandacht aanbesteed wordt is LinkedIn. Dit is vreemd, vooral omdat bijna iedere ondernemer op dit platform zit. Niet alleen dat, maar het bereik dat je via het algoritme van LinkedIn hebt is groter dan je denkt. Wat veel mensen tegenhoudt is dat je al snel als irritant wordt beschouwd. Dit is ook niet zo heel gek als je vraagt om met iemand te connecten en blijft aandringen tot dienstverlening. Dit wordt snel als spam ervaren.
De eerste digitale ontmoeting
Dus hoe voorkom je nou dat je de klanten gelijk afhaken bij het zien van jouw berichtje of profiel? Het belangrijkste dat je moet weten is dat je LinkedInpagina een visitekaartje is voor je bedrijf. Vooral als je de eigenaar bent kun je zeker niet komen met ‘ik ben eigenaar van bedrijfsnaam.’ Allemaal leuk en aardig, maar wat doe je precies? Hoe kun jij de problemen van de potentiële klanten oplossen? Wat maakt jouw uniek? En misschien nog wel het belangrijkste; wat vinden eerdere klanten van jouw diensten?
Je visitekaart is in orde, wat nu? Nu ga je mensen zoeken om mee te connecten. Het belangrijkste om mee te beginnen is dat je de redenen benoemd waarom je met deze person wilt connecten. Natuurlijk kun je iets voor deze persoon betekenen. Je verkoopt immers iets, maar let op dat je niet gelijk bij het eerste bericht begint met verkopen. Je zult dan sneller worden ervaren als zo’n vervelende tel sell verkoper en dat wil je natuurlijk voorkomen. Nadat je een connectie hebt gemaakt blijft het belangrijk om authentiek te blijven. Hou er rekening mee dat je met een ander persoon te maken hebt dus zeg niet iets dat je ook niet tegen iemand zou zeggen die je net hebt ontmoet.
Het gebruik van LinkedIn tools
Er zijn mensen die tools gebruiken om met mensen te connecten. Denk hierbij aan automatische berichten en uitnodigingen. Het automatiseren van deze taken maakt het leven een stuk gemakkelijker, maar let hierbij wel op, want het platform is zijn regels constant aan het verscherpen. Wist je dat te veel afgewezen uitnodigingen kan leiden tot een permanente blokkade van je account? Dit wil je natuurlijk voorkomen! Mocht je toch gebruik willen maken van deze automatisering tools, wees dan goed voorbereid en weet wat je doet!
0 reacties
Trackbacks/Pingbacks